vrijdag 27 december 2013

Bbbbibberen in Ffffflorida

De reden dat we vannacht op een andere plek hebben geslapen, is dat we om 6.30u paraat moesten staan bij de boot van Capt. Mike. Door vlak in de buurt te slapen, konden we de wekker op half zes zetten in plaats van half vier. Goede reden dus!

Om half zes gaat dus inderdaad de wekker en we springen er meteen uit om voor de deur een sigaretje te roken. We zijn vergeten een foto te maken, maar dit is dus echt zo'n motel als uit de film. Alle deuren op een rijtje en een parkeerplekkie voor je deur. We doen een simpel ochtendtoilet en halen een bak koffie bij de receptie. Ik jat meteen wat muffins mee voor later op de dag. Is natuurlijk niet echt jatten, maar voelt wel een beetje zo.

Bij de pier aangekomen zien we bij één gebouwtje licht branden en we lopen er op de gok heen. Gelukkig, op de gevel staat in piepkleine letters dat Capt. Mike hier ook recideert. We worden hartelijk ontvangen en meteen weer naar buiten gestuurd om de auto te verplaatsen en allebei een plas te doen. Zodat ze zeker zijn dat je niet in je wetsuit piest. Alsof wij dat zouden doen... ahum!

Na een snelle peuk en plaspauze, installeren we ons voor een groot scherm, waar we twee verplichte informatiefilms kijken. Je mag een heleboel niet, maar het meest bizarre vinden wij toch wel dat je niet eens je initialen in de Manatees mag kerven. Heel flauw!

Capt. Mike blijkt Rick te heten en hij neemt ons mee naar de boot. Hij vertelt leuke anekdotes terwijl we naar de eerste dropzone varen. En dan liggen we opeens in het water. Ik hoor Rick achter me: "To your left ma'am, to your left!" En verdomd: als ik me naar links draai zie ik opeens een gigantische manatee opdoemen. San en ik raken elkaar een beetje kwijt, maar het blijkt later dat we allebei heel veel verschillende beestjes hebben kunnen aaien. Doordat er erg veel manatees zwemmen en het ook een beetje regent, is het water erg troebel. Dat is heel erg jammer, want normaal is het hier dus kristalhelder. Mag ook wel in Crystal river.

Na ongeveer een uurtje worden we terug op de boot geroepen en krijgen we van Rick een bekertje warme chocoladewater te drinken. Daar zij we erg blij mee, want het is ijs- en ijskoud zo uit het water. Rick blijkt nog een verrassing in petto te hebben. Bij een andere spring, een stuk verderop, zijn een heleboel manatees gespot, dus hij zet koers naar de andere kant van de bay. Daar besluit Sander dat hij het koud genoeg heeft. Hij wil er niet meer in. Ik ben er nu toch, dus plons het water weer in. En ik word meteen benaderd door twee dikke koeien. Deze hebben een hele tijd liggen slapen denk ik, want ze zitten onder de algen. Heel apart gevoel. Na een tijdje knuffelen, zwemmen ze weer door en hoewel ik heel erg mijn best doe als een lijk door het water te drijven, komt er geen eentje meer mijn kant op. Vanaf de boot heb je wel een goed zicht op alle zeekoeien, dus ik klim snel weer aan boord om daar verder te kijken. San helpt me uit mijn koude natte pak en van Rick krijg ik nog een beker warm chocoladewater. 'Best hot chocolate in the world' Nou... dan heeft hij vast nog nooit van Nesquick gehoord. Ahum! Maar als je vingers lijkbleek en je lippen paars zijn, is alles lekker, dus ik drink het toch maar op.

Als iedereen weer op de boot is, varen we weer terug naar het dock. We komen ook nog langs de vakantievilla van John Travolta die zelf nog geen vijftig kilometer verderop woont. U ziet, het kan altijd decadenter!

Doordat we het zo ontzettend koud hebben, is de zin om nog iets anders te doen een beetje verdwenen. We zetten dus in de auto de verwarming op vol en racen naar onze villa. En daar zitten we nu op ons gemakkie te chillen. Morgen pakken we de draad weer op en gaan we naar Busch Gardens. De dagen daarna hebben we ook redelijk uitgestippeld, want als we niks plannen, hangen we hier de ganse dag bij het zwembad rond. Hoewel dat ook vakantie is, hebben we nog steeds een verlanglijstje, waar te weinig streepjes opstaan.

Oh, over lijstjes gesproken: Ons lijstje met bellen is bijna vol! Nog maar twee bellen krassen en we hebben de volgende vakantie binnen!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten