dinsdag 24 december 2013

It's beginning to look a lot like Christmas

De klok is keurig rondgeslapen en om half acht zitten we aan een lekkere bak koffie. Eigenlijk willen we wel een ochtendduik nemen, maar dan moeten we natte zwemkleding meenemen naar Aquatica en dat lijkt ons niet zo handig. Sander doet dapper het voorstel om te gaan skinny dippen, maar ik ben daar toch iets te schijterig voor. Gelukkig maar, want tien minuten later loopt er opeens een man onze tuin binnen die het zwembad begint schoon te maken. Hoe decadent wil je het hebben?

Als het zwembad weer helemaal op orde is, kunnen we de verleiding niet weerstaan en nemen toch een duik. En nog een, en nog een. Heerlijk relaxed zo. Ik werk eindelijk de administratie bij en kan gelukkig melden dat  we nog keurig binnen budget zitten. Dan opeens gaat de huistelefoon (ja, ook die hebben we!). Het is de huisbaas die wil weten of alles naar wens is. Nou en of!

Stiekem hebben we allebei geen zin om naar Aquatica te gaan en we besluiten om er een winkeldagje van te maken. Wij en de rest van Amerika dus. In verslagen van anderen had ik al gelezen dat de Outlets onwijs druk zijn in deze tijd van het jaar, maar dat dat ook in alle andere winkels zo zijn, dat hadden we niet verwacht. In de Ross staat een kassarij tot achteraan in de winkel! Eigenlijk hebben we daar geen zin in, maar ik heb intussen het perfecte jasje gevonden en die moet en zal ik hebben. We nemen de rij dus maar voor lief en lossen elkaar af. Om de beurt maken we een wandelingetje door de winkel, roken buiten een sigaretje en shoppen nog wat verder. Na drie kwartier mogen we eindelijk betalen en van de dame aan de kassa horen we dat dit dus echt normaal is. Deze winkel is hierdoor zelfs tot midden in de nacht open. Dat is trouwens nog niks, want op tv zie ik later een commercial van de Toys 'r' us en die is zelfs 24uur lang open! Last minute Christmas shopping in het kwadraat!

Bij de Walmart in Haines vind ik eindelijk weer mijn favoriete pringles. Tijdens de vorige reis ben ik verslaafd geraakt aan Ranch saus en daar is dus ook een Pringles-variant van. Ik sla meteen een flinke voorraad in. Ook alvast voor thuis.

We eten een broodje bij de Subway, de eerste van dit jaar. Ik ben bang dat er nog wel wat meer zullen volgen. Oh, wat een straf!

Ondanks alle drukte, hebben we goed onze slag kunnen slaan, vooral wat kleding betreft: Voor 150Euro hebben we 9 t-shirts, 1 polo, 2 paar schoenen, 1 jasje, 6 slips, 1 broek, 5 shirts, 1 hemdje, 1 tas en 3 truien. Leuk hoor, die wisselkoers! Ook scoor ik een kerstdekentje. Het is wel niet helemaal wat ik in gedachten had, maar als we het hier thuis over de bank gooien, ziet het er toch heel kerstmisserig uit.

Deze avond eten we weer thuis. Sander maakt tortillas zodat ik van mijn Ranch saus kan genieten. Jummie! Na het eten nemen we nog een duik en kan Sander ook eindelijk oefenen met de onderwatercamera.

Op de tv selecteren we een kersverse remake van The Sound of Music, maar na tien minuten kijken we elkaar met open mond en waterige ogen aan. Wat een aanfluiting! Als dit ooit in NL op tv komt, kan ik iedereen aanraden direct weg te zappen. Dat doen wij namelijk ook. We belanden bij de finale van The Sing Off, helemaal in kerstsfeer komen prachtige a cappela songs voorbij. Sander houdt het na een tijdje voor gezien en duikt zijn bed in, maar ik geniet met volle teugen.

Totdat ik vanuit mijn ooghoek opeens iets zwart zie bewegen richting slaapkamer. Voordat ik het weet, sta ik op de bank en roep: "muis, muis, een muis, Saaaaaaaaan!!!"
Tja, mijn held was natuurlijk net in slaap gevallen, dus met halfopen ogen is een speurtocht opgezet. Zonder resultaat overigens, de muis was gevlogen...

Al met al een aparte dag, niet de meest spectaculaire, maar dat is ook vakantie. Bovendien staan de komende vier dagen helemaal volgepland, dus er komt nog spanning genoeg!

2 opmerkingen: