vrijdag 20 december 2013

'Twas the night before Christmas (break)

De koffers zijn gepakt en schrikbarend leeg! Hadden we andere jaren al op de heenreis moeite om ze binnen de limiet te houden, dit keer zitten we zelfs met één koffer nog veilig. We nemen het weegschaaltje toch maar wel mee, want als alles volgens plan verloopt, moeten we op de terugweg toch weer flink proppen. We hebben allebei een flinke kledinglijst om af te werken en natuurlijk moeten er de nodige souvenirs worden ingeslagen. Ik wil ook graag een kerstdekentje mee terug nemen, zelfs al moet ik het om me heen slaan bij het boarden... vraag me af of dat zou mogen...

San moet nog werken vanavond en eigenlijk is dat wel prettig; we lopen elkaar al twee dagen gek te maken van de nervositeit. Hij mag tot 01.17u treintjes rijden en als hij dan een uur later thuis is, begint ook zijn vakantie. Waarschijnlijk blijft hij dan gewoon op tot we weg moeten en gaat hij in het vliegtuig onder zeil. Ik probeer vanavond wel op tijd er in te duiken, want slapen in de lucht is mij nog nooit gelukt. Geeft ook niet hoor. Iemand moet tenslotte wakker blijven om San te porren als hij boven de motoren uit aan het snurken is! Maar goed, eerst moet ik deze avond nog door zien te komen. En ik heb het zwaar, want alle kerstkransen moeten worden opgegeten. Dat blijft natuurlijk nooit goed anders.

De stoelen hebben we maanden geleden al vastgelegd. Op de eerste vlucht, van Amsterdam naar Atlanta, hebben we stoel 28h en 28j. En terwijl ik dat typ, schiet mijn hart in mijn keel: daar zal toch niet nog een 28i tussen zitten??!! Wat is internet dan een uitkomst zeg! Op de site van de KLM staat gewoon een plaatje van ons vliegtuig en we zitten gelukkig toch naast elkaar. Vluchtnummer is KL6149 en we vertrekken om 10.30u. Vanuit Atlanta vliegen we verder naar Orlando met vlucht KL5120. En dan, anderhalf uur later, zetten we voet op Orlandische bodem! Het zal daar dan ongeveer half zeven 's avonds zijn. We mogen dus meteen in het donker gaan rijden en dat is een eerste keer voor ons. Spannend!

We hebben er allebei heel veel zin in en hopen het volgende blog vanuit onze villa te kunnen schrijven.


 

2 opmerkingen: